فیلیپ کاتلر :
بازار یابی دانش و هنر کشف ، خلق و اراعه ارزش ، با هدف تامین نیاز های یک بازار هدف ، همزمان با کسب سود است ،
بازار یابی ، نیازها و خواسته های تامین نشده را تشخیص میدهد ،
بازار آنها را تعریف میکند ، حجم بازار را اندازه گیری میکند ،
سود احتمالی اش را برآورده میکند ،
مشخص میکند کدام بخش از بازار سودآورتر است یا من بهتر میتوانم در آن به ارائه ارزش بپردازم و بعد ، این محصول یا خدمت را طراحی و سپس ترویج ( معرفی ) میکند .
توجه : برای اینکه اطلاعات بیشتری در این باره و موضوعات گسترده تر داشته باشید میتونید یه سری هم به لینک زیر بزنید