فیلیپ کاتلر :

بازار یابی دانش و هنر کشف ، خلق و اراعه ارزش ، با هدف تامین نیاز های یک بازار هدف ، همزمان با کسب سود است ،

بازار یابی ، نیازها و خواسته های تامین نشده را تشخیص میدهد ،

بازار  آنها را تعریف میکند ، حجم بازار را اندازه گیری میکند ،

سود احتمالی اش را برآورده میکند ، 

مشخص میکند کدام بخش از بازار سودآورتر است یا من بهتر میتوانم در آن به ارائه  ارزش بپردازم و بعد ، این محصول یا خدمت را طراحی و  سپس ترویج ( معرفی ) میکند .

توجه : برای اینکه اطلاعات بیشتری در این باره و موضوعات گسترده تر داشته باشید میتونید یه سری هم به لینک زیر بزنید 

https://mydmc.ir/about/?au=64448

نوشته‌های مشابه