روابط عمومی (PR) یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های یک سازمان و کسب و کار است. انجمن روابط عمومی آمریکا (PRSA) در سال ۲۰۱۲ این مفهوم را به شکل زیر تعریف کرده است:

روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی استراتژیک محسوب می‌شود که می‌تواند روابط دو سر برد بین سازمان (برند) و مردم ایجاد کند.

به زبان ساده، روابط عمومی فرآیندی است که به مدیریت آگاهی‌ها و ارتباطات بین یک سازمان و مخاطبانش می‌پردازد. این ارتباطات می‌توانند شامل موضوعات موردعلاقه عمومی و اخبار باشند و از تبلیغات متمایز می‌شوند. هدف اصلی از روابط عمومی، اطلاع‌رسانی به مردم، مشتریان، سرمایه‌گذاران، شرکا، کارمندان و سایر ذینفعان است. متخصصان PR در سازمان‌ها، کسب‌وکارها، دولت، سازمان‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کار می‌کنند و مسئولیت‌هایشان شامل طراحی کمپین‌های ارتباطی، نوشتن اخبار و مقالات، کار با رسانه‌ها، مدیریت بحران، ترتیب مصاحبه‌ها و نوشتن محتوای وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی است

نوشته‌های مشابه